RING OSS PÅ

020-252626

Telefontider:
09:00-18:00 måndag-torsdag
09:00-15:30 fredag
12:00-13:00 lunchstängt

VI ÄR DIREKTO

Livet händer hela tiden. Det kan vara jobbigt, men det är också helt fantastiskt. Framförallt är det oförutsägbart. Ibland dyker det upp oväntade möjligheter och ibland oönskade situationer.
Då känns det tryggt att veta att du kan ta ett lån. När du behöver det. Vi hjälper dig att hitta rätt bland bankernas räntor.

DEN SCHYSSTA LÅNERÅDGIVAREN

VI ÄR DEN SCHYSSTA LÅNERÅDGIVAREN. Vårt varumärke Direkto ska förknippas med ansvarsfull lånerådgivning och personlig approach. Vi ska vara obyråkratiska, vi ska vara tydliga och kunden ska stå i centrum för allt vi gör. Vi ska bidra till att förbättra samhället vi lever och arbetar i.

VI STÅR PÅ DIN SIDA. Som en del i att vara lånerådgivare berättar vi vad du bör tänka på när du tar ett lån. För att det inte ska råda några missförstånd förklarar vi skillnader samt för- och nackdelar med de lånealternativ som våra banker erbjuder dig. Vi arbetar oberoende från de banker vi samarbetar med. Våra Lånerådgivare har inga incitament att rekommendera dig en bank före en annan. Det viktigaste är att du tar det lån som är mest förmånligt för dig.

VI BRYR OSS. Vår ambition är att du ska uppfatta oss som en personlig lånerådgivare. Vi vill att du som vår kund ska veta att vi bryr oss om dig - på riktigt. Därför vill vi gärna bygga en långsiktig relation till dig. Det är så vi bäst kan hjälpa till när du behöver låna pengar till bra villkor.

VI TAR ANSVAR. Vi är måna om att du som låntagare ska låna på ett ansvarsfullt sätt. Om du vill ha vår hjälp räknar vi till exempel gärna på en kalkyl ihop med dig så att du kan betala tillbaka lånet utan problem. Det är vår uppgift att upplysa kunderna om deras finansiella situation och hur stort blancolån de klarar av att ha utan att de hamnar i en trängd ekonomisk situation. Vi anser att det är extra viktigt att nå ut till de kunder som vi inte lyckas få fram ett lånealternativ till så att vi åtminstone kan ge tips och råd om hur man kan förbättra sin kreditvärdighet - självklart är även detta kostnadsfritt.

VI ÄLSKAR VÅR OMVÄRLD. Vi stödjer BRIS - Barnens Rätt I Samhället - för att på så sätt ge något tillbaka till den miljö vi lever och arbetar i. BRIS är en barnrättsorganisation som arbetar för att stärka barnets rättigheter genom att stödja, mobilisera samhället och göra barns röster hörda. Därför stödjer vi BRIS. BRIS har under 2017 ett särskilt fokus på psykisk ohälsa och jobbar för att de barn och unga som mår dåligt alltid ska ha en trygg vuxen att vända sig till.

About Us

Klagomålshantering

Vi på Direkto är väldigt angelägna om att få höra vad våra kunder tycker om oss, hur vi har hanterat deras ärenden och hur det förhåller sig till förväntningarna. Vi följer Finansinspektionens Allmänna råd om klagomålshantering. Med klagomål avses ett konkret missnöje med hanteringen av våra tjänster.

Om du vill framföra ett klagomål eller en åsikt är du välkommen att höra av dig till oss per telefon på 020-252626 alternativt per mejl till info@direkto.se. Du kan även skicka brev till oss. Brev skickas till: Direkto, Birger Jarlsgatan 2, 114 34, Stockholm.
Alla konkreta klagomål som inkommer till Direkto ska hanteras och besvaras skyndsamt och bemötas på ett sakligt och korrekt sätt. Vi besvarar alla inkomna mejl inom 14 dagar och ska ha utrett frågor, klagomål och åsikter under denna period. Vi tar klagomål och våra kunders åsikter på största allvar och därför är det viktigt för oss att utredningen ska gå så snabbt så möjligt, vara korrekt och saklig.

Vid klagomål rekommenderar vi att du i första hand vänder dig till din kontaktperson på Direkto. Kan din kontaktperson inte åtgärda klagomålet omgående överlämnas ärendet till ansvarig chef för bedömning och eventuella åtgärder i enlighet med Direktos klagomålshanteringsinstruktion.

Om du vill att ansvarig chef ska pröva ditt klagomålsärende kan du ringa oss och fråga efter den Klagomålsansvarige på Direkto, alternativ adressera mejlet genom rubrik “Till Klagomålsansvarig” i det mejl eller på det brev du skickar. Ytterst klagomålsansvarig är Direktos VD.
Vi rekommenderar att du tar upp din åsikt eller ditt klagomål först med oss för snabbast möjliga hantering, men du behöver självklart inte göra det om så önskas. Som kund har du rätt att snarast och senast inom 14 dagar få besked om vår bedömning av och beslut i ett ärende. Blir du inte nöjd med vårt beslut kan du få ärendet prövat hos Allmänna reklamationsnämnden eller i allmän domstol. Om du redan har fått ett besked från oss som du är missnöjd med kan du ta ärendet vidare.

Du kan således vid klagomål bland annat vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), telefon 08-50886000, arn@arn.se eller Box 174, 101 23, Stockholm. Konsumenternas Bank- och Finansbyrå (telefon 08-225800) är en annan instans du kan vända dig till, likaså den kommunala konsumentvägledningen. De nås på 08-225800. Allmän domstol kan även pröva ditt ärende.

Vi är registrerade hos Finansinspektionen och även de tar emot klagomål av viss beskaffenhet. Konsumentverket kan också kontaktas för klagomålsärenden. Hur de arbetar med klagomål och vad det kan leda till att skicka klagomål till dem går att läsa mer om på respektive hemsida.

Du måste tänka på procenten!

Har du missat vår sköna reklamfilm. Här kan du se den!

Cookies / kakor

På Direkto och våra samarbetspartners siter använder vi cookies för att kunna hantera trafiken på vår site. En cookie är en liten textfil som identifierar en unik webbläsare på en viss dator, inte personen. Cookies används på många webbplatser för att ge dig som besökare tillgång till olika funktioner. Enligt lag ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om det.

Direkto jobbar med “intressebaserad reklam” vilket innebär att vi marknadsför oss i syfte att nå till besökare som har visat intresse av Direktos tjänster. Direkto är bland annat kopplad till Google Analytics och Google Adwords som sparar cookies som rör din trafik. Andra annonsplatser vi finns på sprarar “flash cookies” som sparas i en begränsad tid. Vill du ta bort dessa kan du rensa din webläsares/browsers historik och cache. Du kan även justera annonsinställningar i din browser, samt stänga av vissa funktioner i browsern.

KONTAKTA OSS

Direkto AB, Org.nr. 556962-9404 Birger Jarlsgatan 2, 114 34 Stockholm

Map

020-252626

Telefontider:
09:00-18:00 måndag-torsdag
09:00-15:30 fredag
12:00-13:00 lunchstängt

info@direkto.se